Fandom

Wszystko o Poznaniu

Zofia Dobrowolska

5428stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
MissPolonia'32.jpg

Zofia Dobrowolska - Miss Polonia 1932, kandydatka do tytułu Najpiękniejszej Europejki.

Przed udziałem w konkursie pracowała w Banku Cukrownictwa mieszczącym się przy ulicy Seweryna Mielżyńskiego. Do konkursu dostała się przypadkowo. Jej zdjęcie na eliminacje wysłali koledzy Zofii z klubu literatów i artystów Promethidion. Sama Zofia dowiedziała się dopiero kiedy jury potwierdziło jej udział w konkursie.

Miss Polonia

Wybory Miss Polonia w 1932 r. były nietypowe, ponieważ organizatorem była francuska Polonia. Udział w nich brały Polki z całego świata. Wybrano 15 kandydatek, wśród nich Zofię Dobrowolską. W nagrodę otrzymała zegarek i podróż do Włoch oraz prawo reprezentowania Polski na konkursie Miss Europe`32 w Nicei. Poznanianka jednak tego konkursu nie wygrała, otrzymała jednak wyróżnienia za najpiękniejsze ramiona, szyję i ręce.

Komitet konkursowy otoczył każdą z nas jak najbardziej troskliwą opieką - obdarzając nas w każdej chwili coraz to nową przyjemnością, dając nam poznać piękno południowej Francji - luksus pierwszorzędnych hoteli, tak iż mogę śmiało powiedzieć, że była to wycieczka w krainę baśni i cudów. Pragnę wyrazić wdzięczność dla tak uprzejmych gospodarzy, która przez całe życie pozwoli mi wspominać moją podróż jako największe, dotychczas przeżyte szczęścieO konkursie Miss Europe Zofia Dobrowolska
.

Dzieje późniejsze

W 1941 r. wyszła za mąż w Warszawie, jednak małżeństwo nie było udane. W czasie powstania straciła cały dobytek. Po wojnie wraz z matką osiedliła się w Elblągu jako Zofia Baczewska i zatrudniła się jako stenotypistka.

Bardzo interesowała się wyborami Miss, w 1991 r. została zaproszona do jury Miss Pomorza, ale odmówiła, nie czując się na siłach.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki