FANDOM

Winiarnia Dominikańska.jpeg

52° 24.582' N 16° 56.136' E

Winiarnia Dominikańska - istniejąca od roku 2000 i mieszcząca się przy ulicy Dominikańskiej winiarnia.

Oferta

Winiarnia Dominikańska ma swojej ofercie około 50 różnych gatunków wina z całego świata. Najlepsze ceny są na wina włoskie, ponieważ niedawno Winiarnia nawiązała bezpośrednią współpracę z włoskimi producentami win (np. Serra Denari).

Regularnie, co najmniej raz w miesiącu, w lokalu organizowane są profesjonalne degustacje win. Wstęp kosztuje 100 zł, a w cenie uwzględniona jest degustacja pięciu do siedmiu różnych gatunków win oraz bardzo smaczne jedzenie. Terminy degustacji można zawsze sprawdzić na stronie WWW Winiarni.

Głodni w Winiarni mogą zamówić przystawki (w tym wyjątkowego śledzia w korzeniu), sałatki i desery (szczególnie szarlotkę z lodami, gorąco podaną i polecaną). Oprócz tego w karcie pojawiają się różne dania sezonowe, a wkrótce do wina podawane będą tapasy, a do piwa orzeszki.

Klienci

Winiarnię odwiedza wiele różnych osób, w tym wielu studentów, którzy najczęściej wybierają piwo lub wino karafkowe (w cenie 20 zł za pół litra) - w ofercie określanej przez pracowników Winiarni "Dobre wina w dobrej cenie".

Wystrój

Lokal znajduje się w suterenie, co nadaje mu oryginalny, klimatyczny charakter. Kilka miesięcy temu przeszedł generalny remont.

Historia

Historia lokalu na ul. Dominikańskiej zaczyna się w roku 1996, kiedy to powstał tam pub Chimera. W roku 2000 z inicjatywy właścicielki, miłośniczki win, pani Alicji, został on przekształcony w winiarnię i taki wyjątkowy charakter zachował do dziś.

Ciekawostki

Najdroższym winem oferowanym w Winiarni Dominikańskiej jest francuski Petit Petrus, rocznik 1997 w cenie 940 zł za butelkę.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki