FANDOM

Nowe Zoo
P4280768

52° 23.967' N 17° 0.320' E

Data utworzenia:16 września 1974
Powierzchnia:117 ha
Adres:ul. Krańcowej 81
Dojazd:
Strona internetowa

Zajta jest nie akuratna, fest ma być!

Artykuł jest istotny, ale brakuje mu podstawowych treści. Rozwiń opisy lub wgraj dodatkowe ilustracje.
Jeżeli masz pomysł, dodaj nową sekcję.

Nowe Zoo (dawniej Wielkopolski Park Zoologiczny) - mieści się na obszarze między Białą Górą, Antoninkiem i osiedlem Czekalskie. Wejście główne zlokalizowane jest przy ul. Krańcowej 81 w Poznaniu. Ogród zoologiczny położony jest na terenie leśnym z obszernymi stawami o łącznej powierzchni prawie 117 hektarów.

Historia

Nowe Zoo otwarto 16 września 1974 r. - blisko 100 lat po zawiązaniu Towarzystwa Akcyjnego Ogród Zoologiczny, które dało początek Staremu Zoo.

W 2009 r. została udostępniona dla zwiedzających ekspozycja słoni afrykańskich z pawilonem i obszernym 2, 5 ha wybiegiem zewnętrznym, wybudowanym na niezagospodarowanych dotychczas terenach. 10 marca 2009 r. do Nowego Zoo przywieziono z Węgier pierwsze słonie afrykańskie (dwa samce). Obecnie w ogrodzie można obserwować pięć osobników o imionach: Kinga, Kizi, Linda, Ninio i Yzik.

29 października 2013 r. do Nowego Zoo przyjechały trzy niedźwiedzie brunatne, które zamieszkały w niedźwiedzim azylu. Zwierzęta mają do dyspozycji obszerny wybieg z wodospadem i dwoma stawami.

8 września 2014 r. ogłoszono, że na stanowisko dyrektora Ogrodu Zoologicznego w Poznaniu wybrano Aleksandra Niwelińskiego (dotychczasowego dyrektora Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Płocku). Posadę dyrektora Zoo w Poznaniu objął 1 października 2014 r.

Galeria