FANDOM

52° 24.327' N 16° 55.009' E

Długość:145 m
Dzielnice:Stare Miasto
Zakres numerów:35, 37, 39, 41, 43, 45, 47, 53, 55
Kody pocztowe: 61-588 61-896
Autobusy:

51 71 232 243 905

Tramwaje:

Zdjęcia:zobacz pełną galerię
Linia tramwajowa na Dworcowej.jpg

Ulica od strony wschodniego przyczółku Mostu Dworcowego (lata 50/60-te XX wieku)

Ulica Towarowa - biegnie pomiędzy Świętym Marcinem na północy, a ul. Stanisława Matyi na południu. Zlokalizowana częściowo (na północy) w obrębie Dzielnicy Cesarskiej.

Przynależność

Ulica/plac należy[1] do rejonu:

Historia

Colombstrasse - 1910.jpg

Ulica na planie miasta z roku 1910

Powstała początkowo jako droga na przedpolu Bastionu Colomb w połowie XIX wieku. Okolica została przekształcona po likwidacji obwarowań miejskich (Brama Berlińska) w początkach XX wieku.

W 1907 r. ulica otrzymała nazwę Colombstrasse i prowadziła od Świętego Marcina, szerokim łukiem okrążając ówczesny Park Schillera, aż do miejsca gdzie obecnie krzyżują się ulice Wierzbięcice i Matyi. Obecna nazwa została przyjęta 29 sierpnia 1919 r. - ulica stanowiła drogę dojazdową do towarowej części dworca głównego. Z czasem obrosła kamienicami i magazynami - na pierzei zachodniej. Ulica stanowi również zachodnią granicę Parku Marcinkowskiego[2].

Dawniej południowo-wschodnią część ulicy Towarowej stanowiła dwupasmowa arteria od Mostu Dworcowego do Wierzbięcic. W 2009 r. fragment ten otrzymał nazwę ulica Stanisława Matyi - jednego z bohaterów Poznańskiego Czerwca.

Dodatkowe fakty

Przy ulicy Towarowej znajduje się biurowiec Delta.

Ulicą biegną tory tramwajowe, które wykorzystywane są wyłącznie w sytuacjach awarii i objazdów w trakcie remontów. Poprowadzono je w roku 1962 w ramach przygotowań do remontu Mostu Dworcowego. Na okres od 8 lipca 1962 r. do 1 czerwca 1963 r. skierowano tędy pięć linii tramwajowych.

Źródła

  1. Baza systemu adresowego ZGiKM GEOPOZ

Galeria

Kuknij tyż na...

Losowa wiki