FANDOM

52° 23.625' N 16° 54.120' E

Długość:19 m
Dzielnice:Łazarz
Zakres numerów:1, 3, 5
Kody pocztowe: 60-732
Zdjęcia:zobacz pełną galerię

Ulica Kącik – ulica w Poznaniu na Łazarzu. Według Zarządu Dróg Miejskich jest to najkrótsza ulica miasta (22 m). Ulica jest zaliczana do kategorii dróg gminnych, posiada jezdnię asfaltową[1].

Historia

Ulica powstała przed II wojną światową[2]. Skanalizowana w 1936[3]. Istniała na planach miasta co najmniej od 1937[4]. Zmieniała nazwę w czasie II wojny światowej[5]. Po wojnie przywrócono pierwotną nazwę Kącik[6][7].

Przebieg i charakter ulicy

Ulica początek ma na skrzyżowaniu z rynkiem Łazarskim, biegnie w linii prostej 22 m na południe, po czym się kończy.

Przy ulicy zagospodarowane są miejsca parkingowe oraz chodniki dla pieszych. W przedłużeniu ulicy znajduje się droga gruntowa służąca jako parking i trakt komunikacyjny dla pieszych. Przy skrzyżowaniu z rynkiem Łazarskim znajduje się jedyne na tej ulicy przejście dla pieszych.

Ulica posiada trzy numery adresowe: 1 (lok. mieszk.), 3 (lok. mieszk.), 5 (pawilon handlowy).

Uliczne legendy

Pewien z mieszkańców ulicy Kącik, gdy ją zwiedziałem poinformował mnie, że pod numerem 3 jest pustostan ponieważ ponad 20 lat temu kamienicę kupił tajemniczy właściciel i zmarł. Ile w tej historii prawdy to nie wiadomo, ale rzeczywiście numer trzeci wygląda jak pustostan.

Przypisy

  1. Spis dróg publicznych w administracji ZDM w formacie Excel
  2. brak wzmianek o ulicy w 1933 Księga adresowa miasta stołecznego Poznania 1933
  3. Sprawozdanie Zarządu Stołecznego Miasta Poznania 1936 (s. 178)
  4. Plan Poznania 1937
  5. Verkehrsplan der Gauhaupstadt Posen 1944, 1:10 000
  6. Plan Poznania 1950
  7. Plan dzielnic centralnych m. Poznania, CUGiK, PPWK 1956

Galeria zdjęć

Kuknij tyż na...

Losowa wiki