Fandom

Wszystko o Poznaniu

Teatr Strefa Ciszy

5411stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Tsc-logo.jpg

logo Teatru Strefa Ciszy

52° 24.175' N 16° 53.071' E

Barak-tsc.jpg

Lokal Teatru Strefa Ciszy

Tsc.jpg

Salto Mortale

Teatr Strefa Ciszy powstał w 1993 roku w Poznaniu. Założycielem i liderem zespołu jest Adam Ziajski. Teatr specjalizuje się w spektaklach plenerowych, akcjach ulicznych i happeningach, które odwołują się silnie do kultury miejskiej i odważnie wkraczają w przestrzenie publiczne.

Od początku istotną rolę w działaniach Strefy miała interaktywna relacja widza i aktora oraz żywioł karnawałowej, ludycznej zabawy. „Judasze”, „Wodewil Miejski” czy „Sąsiad 2000” to przykłady wydarzeń, w których każdy mógł wziąć aktywny udział i współtworzyć zaaranżowane przez aktorów teatralne święto. W wielu realizacjach humor i zabawa stawały się jednak przewrotnym narzędziem demaskowania ludzkich zachowań oraz zasad rządzących życiem społecznym, np. „Postscriptum”, „Pressing”, „Koktajl z martwą naturą w tle” czy „Nauka latania”, w których zespół podejmował takie tematy jak: konsumpcjonizm, uprzedmiotawianie relacji międzyludzkich, konformizm i granice wolności czy wszechobecny przymus rywalizacji.

Eksperymenty z różnymi przestrzeniami gry, estetycznymi i teatralnymi konwencjami zaowocowały m.in. widowiskiem zrealizowanym na fasadzie poznańskiego ratusza (Kuranty); kameralnym spektaklem w prywatnym mieszkaniu (Kwatera); spektaklem granym na pływalni (DNA); fantastyczną, plastyczną wizją świata jako zbiurokratyzowanej maszyny przedstawioną w poznańskiej Starej Rzeźni (36,6) czy ogromnym happeningiem otwierającym Most św. Rocha w Poznaniu (Odsłanianie Mostu). Ostatnim dużym sukcesem Strefy był Spektakl „Salto Mortale”, stworzony we współpracy z Clipa Theater z Tel Avivu w ramach Roku Polskiego w Izraelu.

W sezonie 2008/2009 Teatr powrócił do działań interwencyjnych w przestrzeniach miejskich realizując happening „Last Minute” oraz akcję uliczną „Domino”.

Siedziba teatru mieści się w rozpadającym się baraku przy ul. Grunwaldzkiej.

Linki zewnętrzne

Kuknij tyż na...

Losowa wiki