Fandom

Wszystko o Poznaniu

Tajemnica Starego Browaru

5425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Tajemnica-starego-browaru krzysztof-smura.jpg

Powieść kryminalna, której akcja toczy się na początku lat 30., głównie w Poznaniu, ale również w Wilnie i francuskim Bourg en Bresse. Jej bohaterami są dziennikarz poznańskiej gazety oraz komisarz policji.

Zarys fabuły

W 1925 roku w podziemiach starego browaru Huggera dochodzi do zabójstwa. Morderca dostaje się do niego podziemnym korytarzem fortyfikacyjnym wiodącym od „domu uciech” przy ulicy Łąkowej. Stara, zapomniana część lodowni staje się miejscem dramatu, w którym ginie młody człowiek o niekoniecznie kryształowej przeszłości. Jego ciało zamurowane przez zabójcę spoczywa pod ulicą Półwiejska przez następne sześć lat. Wtedy to przypadek sprawia, że pod jednym z wozów transportujących piwo zawala się część jezdni...

Nawiązania

Krzysztof Smura przedstawił romantyczną wizję Poznania z połowy lat 30-stych, której opis często przysłaniał fabułę książki. Sprawia to wrażenia, że fabuła była jedynie pretekstem do zafundowania czytelnikom przechadzki po uliczkach minionego Poznania.

Książka jest zaopatrzona w wycinki z artykułów z tamtych lat opisujących faktyczne zdarzenia.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki