Fandom

Wszystko o Poznaniu

Snowman

5411stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Potato.jpg

Co za gemela! Trza to ruk cuk porychtować!

Artykuł nie ma poprawnego formatowania treści, prawdopodobnie brakuje wielu linków i poprawnego podziału na sekcje. Popraw go, żeby inni mogli łatwo z niego korzystać.

Snowman-meskie-granie.jpg

Snowman na Męskim Graniu

Snowman - poznański zespół muzyczny założoni pod koniec 2002 roku.

Historia

Snowman zadebiutował na polskim rynku fonograficznym w 2009 roku krążkiem Lazy. Płyta została entuzjastycznie przyjęta i od razu usytuowała zespół wśród czołowych polskich wykonawców muzyki alternatywnej. Został nominowany w kategorii debiut roku do prestiżowej nagrody Mateusze 2009 radiowej Trójki.

Zespół ma za sobą kilkadziesiąt koncertów w kraju i w Niemczech, udział w tak różnorodnych festiwalach jak Gdynia Summer Jazz Days, Malta – Nowe Nurty, Globalbeat czy Festiwal Rockowy w Węgorzewie.

Koncertom Snowmana często towarzyszą wizualizacje.

Formacja supportowała m.in.: brytyjskie Archive, amerykańskie Karate oraz francuski skład Yanna Tiersena. Zespół współpracuje z Teatrem Usta Usta, dla którego skomponowali muzykę do spektakli: „Driver”, „Cadillac”, „Ambasada”, a także udźwiękowili spektakl telefoniczny „Alicja 0 700 188 188”. „Driver” został nagrodzony przez Ministerstwo Kultury w konkursie na Polską Sztukę Współczesną, „Cadillac” z kolei jest spektaklem, podczas którego muzycy, w specjalnie przygotowanych kostiumach, grają na żywo (warszawski Festiwal Sztuka Ulicy, Festiwal Teatralny Malta).

Snowman na zaproszenie DKF-u Akademickiego skomponował muzykę do niemego filmu „Nosferatu. Symfonia grozy”, którą zagrał podczas obchodów 25-ciolecia DKF-u. Zespół wraz z „Nosferatu” wystąpił odtąd kilkukrotnie na zaproszenia festiwali z całej Polski, a podczas Festiwalu Scena-Poznań zorganizowanego przez Stowarzyszenie Na Rzecz Młodych Twórców V.I.T.R.I.O.L. (którego są współzałożycielami w 2003 r.), na scenie wraz z nimi pojawił się gościnnie Mikołaj Trzaska.

Członkowie Snowmana są również autorami muzyki do filmu „Prześwit” Julii Szubert oraz do etiud operatorskich Mariusza Suszka (student PWSFTviT w Lodzi). W grudniu 2005 r. zespól zdobył pierwsze miejsce w konkursie zespołów niezależnych „Młode Wilki”, organizowanym przez Centralny Klub Studentów Politechniki Warszawskiej Stodoła, Samorząd Studentów PW oraz Urząd Miasta Warszawa. W maju br. na zaproszenie władz miasta Poznania Snowman wystąpił podczas prezentacji „Poznań w Berlinie” („Posen kommt wieder!”), a podczas tegorocznych wakacji wziął udział m.in.: w imprezie Noc Horrorów (muzyka do „Nosferatu”), Festiwalu Wielki Teatr w Małym Mieście, czy Olsztyńskiej Trzydniówce Teatralnej.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki