Fandom

Wszystko o Poznaniu

Ryszard Grobelny

5428stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ryszard Grobelny
Ryszard Grobelny
Data urodzenia:17 kwietnia 1963
Miejsce urodzenia:Poznań
Prezydent Miasta Poznania
Poprzednik:Wojciech Szczęsny Kaczmarek
Następca:Jacek Jaśkowiak

Ten dynks trzeba narychtować, tej!

Ryszard Grobelny – działacz samorządowy, prezydent Poznania od 14 grudnia 1998 r.

Wykształcenie

Prezydent Grobelny uczył się w VIII Liceum Ogólnokształcącym w Poznaniu, a studiował na Akademii Ekonomicznej planowanie i finanse gospodarki narodowej.

Kariera

W 1990 r. zdobył mandat radnego rady miasta, który utrzymał przez trzy kolejne kadencje. W tym samym okresie został członkiem Kongresu Liberalno-Demokratycznego, a następnie Unii Wolności. Od 1992 roku był członkiem zarządu miasta.

W 1998 roku decyzją rady miasta został powołany na urząd prezydenta miasta Poznania. W 2002 roku został wybrany na to stanowisko w wyborach bezpośrednich, wygrywając w II turze z Wojciechem Szczęsnym Kaczmarkiem. W 2003 roku został prezesem Związku Miast Polskich.

Wybory 2014

W wyborach samorządowych w roku 2014, ubiegając się o przedłużenie piątej kadencji na urząd prezydenta Poznania w I turze wyborów zajął pierwsze miejsce, uzyskując 45 397 głosów (28,57%)[1]. 30 listopada w II turze wyborów zmierzył się z kandydatem Platformy Obywatelskiej, Jackiem Jaśkowiakiem uzyskując poparcie 42,4% głosujących[2].

Zainteresowania

Grobelny.png

Ryszard Grobelny podczas biegu Maniacka Dziesiątka

Ryszard Grobelny jest zapalonym biegaczem, którego spotkać można na wielu biegach organizowanych w Poznaniu i okolicy. Od lat startuje też w maratonie poznańskim i półmaratonie z numerem 1.

Źródła

  1. http://www.codziennypoznan.pl/wybory-2014
  2. tvp.info - Koniec ery Grobelnego. Jaśkowiak nowym prezydentem Poznania

Kuknij tyż na...

Losowa wiki