FANDOM

Rondo Rataje 70te

Rondo w latach 70. XX wieku (widok w kierunku południowym(

52° 23.739' N 16° 57.023' E

Rondo Rataje - 1993

Rondo w roku 1993, widoczne połączenie z torami odstawczymi na Krzywoustego

Koncepcja przebudowy Ronda Rataje

Prawdopodobna koncepcja przebudowy ronda Rataje

Pętla i rondo Rataje od Miasteczka

Rondo od strony dworca autobusowego

Rondo Rataje - znajduje się u zbiegu ulic Jana Pawła II, Zamenhofa i Krzywoustego.

Historia

Rondo Rataje powstało w roku 1955 wraz mostem Marchlewskiego oraz fragmentem ulicy Krzywoustego prowadzącym do ronda[1]. Co ciekawe, rondo nie otrzymało wówczas oficjalnej nazwy. Powszechnie używana nazwa rondo Rataje została nadana oficjalnie dopiero w lutym 1986 r.[2]

Biegnąca od ronda w kierunku południowym ulica Zamenhofa została oddana do użytku w roku 1961. Odcinek współczesnej ulicy Jana Pawła II (wówczas Rataje) w kierunku północnym do Śródki oddano w roku 1959, zaś biegnącą w kierunku wschodnim Trasę Katowicką - w roku 1977.

Pierwszy postój autobusów przy rondzie powstał w roku 1953. Dworzec autobusowy Rondo Rataje otwarty został 22 lipca 1979 r.

W 1968 roku na rondzie wybudowano połączenie torowe między torami do Starołęki a torami na Zawady i os. Warszawskie[3].

Information icon Dowiedz się więcej w: Pętla Rondo Rataje

Przyszłość

Obecna koncepcja zakłada poprowadzenie autobusów po torowisku tramwajowym, przez środek ronda i wybudowanie wspólnych przystanków przesiadkowych nie tylko przy samym rondzie, ale również w rejonie ul. Serafitek i Piłsudskiego. Pojawić mają się również platformy przystankowe na zjazdach w kierunku ronda Śródka i Starołęki[4].

Wcześniejsza koncepcja zakładała, że ruch samochodowy zostanie poprowadzony w tunelach, a na powierzchni centralnie znajdować się będzie węzeł autobusowo-tramwajowy[5].

W pobliżu

Potrzebujemy twojej pomocy przy edycji tej sekcji.

Odśwież listę obiektów

Źródła

  1. „Kronika Miasta Poznania” nr 3/2001, „Rataje i Żegrze”, Poznań, Wydawnictwo Miejskie, 2001.
  2. „Kronika Miasta Poznania” nr 1-3/1987, Poznań, Wydawnictwo Miejskie, 1987.
  3. „Kronika Miasta Poznania” nr 4/1998, s. 238, Poznań, Wydawnictwo Miejskie, 1998.
  4. onet.pl - Poznań: będzie przebudowa ronda Rataje
  5. Jak przebudować rondo Rataje? Samochody pod ziemię!