Fandom

Wszystko o Poznaniu

Richard Witting

5411stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Richard Witting
Richard-witting.jpg
Data urodzenia:19 października 1856
Miejsce urodzenia:Berlin
Data śmierci:22 grudnia 1923
Miejsce śmierci:Berlin
Nadburmistrz Miasta Poznania
Poprzednik:Cäsar Kalkowski
Następca:Ernst Wilms
Quote3.png  Witting był jakoby personifikacją tych procesów, które owładnęły niemieckim mieszczaństwem Poznania.  Quote2.png

Richard Witting - pruski polityk i finansista. Urodził się w roku 1856 w Berlinie (pod nazwiskiem Richard Witkowski[1]) w rodzinie poznaniaków, którzy przenieśli się do stolicy Prus.

Został wybrany na stanowisko nadburmistrza Poznania przez radnych 11 lutego 1891 r. Rejencja poznańska zatwierdziła ten wybór pod koniec kwietnia. Witting objął formalnie stanowisko 3 czerwca 1891 roku.

Witting jako nadburmistrz

Richard Witting postawił sobie za cel unowocześnienie i zmodernizowanie miasta, m.in. poprzez zniesienie murów Twierdzy Poznań oraz przyłączenie wybranych przedmieść. Mimo trudności stwarzanych przez aparat biurokratyczny w roku 1900 włączone zostały do miasta Jeżyce, Łazarz i Wilda, a następnie w roku 1908 Winiary oraz część Sołacza. W miejsce umocnień fortecznych zaczęły pojawiać się szerokie aleje oraz pasy zieleni. Działania Wittinga legły u podstaw decyzji o powstaniu monumentalnej Dzielnicy Cesarskiej.

Dzieło Wittinga po roku 1902 kontynuował jego następca dr Ernst Wilms, realizując propozycje Josepha Stübbena w zakresie modernizacji i rozbudowy miasta.

W latach 1902-1910 Witting kierował niemieckim Bankiem Narodowym (Nationalbank für Deutschland).

Zmarł w 1923 roku w Berlinie.

Źródła

  1. Graue Eminenz der Kaiserzeit

Kuknij tyż na...

Losowa wiki