Fandom

Wszystko o Poznaniu

Restauracja Meridian

5411stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Meridian 1.jpeg

52° 25.307' N 16° 54.142' E

Meridian 2.jpeg

Restauracja Meridian - restauracja otwarta w dniu 31 sierpnia 1912 roku na terenie Parku Sołackiego, przeniesiona z Wystawy Wschodnio-Niemieckiej, gdzie pełniła funkcję winiarni. Restauracja nosiła wtedy nazwę Parkowa.

Pierwszym dzierżawcą restauracji i właścicielem okazałej willi przy ulicy Kujawskiej 15 był Niemiec - Franz Mlody.

Architektura

Restauracja stała na półwyspie wychodzącym na staw. Składała się z lokalu gastronomicznego na najniższym poziomie oraz ogrodu restauracyjnego ze składanymi stolikami na dwóch wyższych poziomach. Od strony fasady do budynku przylegała przeszklona weranda, z której latem wyjmowano okna, umożliwiając swobodny przepływ powietrza. Wejście do restauracji zwieńczone było przeszklonym, kolistym frontonem, umieszczonym pomiędzy dwiema wysokimi wieżami służącymi do wentylacji głównej sali o beczułkowatym kształcie.

W okresie I wojny światowej Park Sołacki uniknął dewastacji, a dzierżawę restauracji miasto powierzyło Janowi Müllerowi i Janowi Budzyńskiemu.

W 1913 roku nad brzegiem stawu, w pobliżu restauracji, zbudowano pomost z wypożyczalnią łódek.

Czasy powojenne

Po II wojnie światowej restauracja, najpierw pod nazwą „Wypoczynek”, a później „Piracka”, przechodziła różne koleje losu, by w końcu 16 maja 1992 roku przyjąć obowiązującą do dzisiaj nazwę - Restauracji Hotelu „Meridian”.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki