Fandom

Wszystko o Poznaniu

Pracownia Cafe

5428stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
CIMG2198.jpg

Pracownia Cafe

52° 24.470' N 16° 56.205' E

CIMG2193.jpg

Pracownia Cafe z zewnątrz

CIMG2195.jpg

Pracownia Cafe

Pracownia Cafe powstała we wrześniu 2008 roku, jednak swój obecny charakter zawdzięcza pani Iwonie Ludce, która przewodniczy jej zespołowi od ubiegłego roku, a jej serce do różnorodnego i zdrowego gotowania jest wyraźnie widoczne w menu. Lokal znajduje się w kamienicy przy ulicy Woźnej 17.

Ewenementem na skalę Poznania jest ziołowy ogródek pani Iwony, z którego pochodzą przyprawy do zamawianych w lokalu sałatek.

Menu

Restauracja specjalizuje się w zdrowej, międzynarodowej kuchni, a jej oferta zmienia się w zależności od pory roku i aktualnych inspiracji pani Iwony. A zatem zjeść tam można zarówno rozgrzewające warzywa po meksykańsku, hummus, carpaccio, również w wersji wegetariańskiej z "pachnących słońcem" pomidorów malinowych znalezionych na pobliskich ryneczkach Bernardyńskim i Wielkopolskim.

W repertuarze pani Iwony jest też wiele potraw z kuchni dalekiego wschodu, która z samej swojej natury jest smaczna i zdrowa. Ulubionymi potrawami stałych bywalców są zatem sycąca zupa dhal z pikantnej soczewicy, czerwone tajskie curry czy zupa tom-ka.

Chociaż niezwykle pikantne dania kuchni dalekowschodniej zazwyczaj podawane są w nieco łagodniejszej, "zeuropeizowanej" wersji (na przykład trawę cytrynową zastępuje liść limonki), pani Iwona dysponuje arsenałem oryginalnych przypraw i na życzenie gości nie zawaha się go użyć.

Pomysły na kolejne potrawy biorą się z nauk mistrzów kuchni takich jak Koreańczyk Yuya-shen, Hindus Satnam, wymiany przepisów z przyjaciółmi z całego świata, a czasami wręcz ze snów. Jednym ze smaków inspirowanych snami jest niezwykle popularny deser lodowy z prażonymi jabłkami i cynamonem.

Restauracja jest niezwykle przyjazna dla wegetarian. W karcie znaleźć można nawet wegetariański smalec, który nie tylko smakuje lepiej niż oryginał, ale także jest o wiele zdrowszy.

Pracownia Cafe jest znakomitym wyborem dla osób lubiących różnorodność nie tylko ze względu na menu z czterech stron świata, ale także na to, że codziennie jest tam inna potrawa dnia.

Kontakt

Lokal czynny:

  • środa – sobota 12.00 – 24.00,
  • niedziela – wtorek 12.00 – 23.00

Galeria zdjęć

Kuknij tyż na...

Losowa wiki