FANDOM

Dworzec - garbary2.jpg

Dworzec Garbary przed remontem w 2008 roku

Dworzec - garbary1.jpg

Nieistniejąca już nastawnia kolejowa (PG) przy dworcu Garbary

Dworzec - garbary3.jpg

Peron Dworca Garbary

52° 24.981' N 16° 56.311' E

Dworzec Garbary powstał w 1888 roku i przez wiele lat funkcjonował pod nazwą Poznań - Tama Garbary. Zlokalizowany jest w bliskiej odległości od poznańskiego Starego Rynku.

Opis dworca

Obecną nazwę zawdzięcza ulicy Garbary, jednej z ważniejszych arterii komunikacyjnych w mieście, a przy której ów dworzec się znajduje. W czasie II wojny światowej stacja uległa poważnemu zniszczeniu - jej odbudowa po wojnie zaczęła się już w roku 1946. Budynek stojący obecnie na stacji jest połączony dużym dachem z przejściem podziemnym wiodącym na perony. Mieści kasę i małą poczekalnię. Obok dworca znajdowały się do niedawna dwie duże nastawnie (PG) - jedna z nich została niestety zburzona.

Dworzec ten został zupełnie odnowiony w 2008 roku - na peronach zamontowane zostały windy dla potrzeb osób niepełnosprawnych, nad peronem zamontowano wiaty ze szkła, a między peronami szerokie przejście pod torami. Wybudowano także nowe krawędzie peronu, które są wyższe i zgodne ze standardami Unii Europejskiej. Dwa perony, które znajdują się na dworcu zostały pokryte nową kostką brukową.

Historyczne nazwy dworca

  • Posen Gerberdamm - lata 1884-1919
  • Tama Garbarska - lata 1919-1922
  • Poznań Tama Garbarska - okres międzywojenny
  • Posen Gerberdamm - okres II wojny światowej
  • Poznań Garbary - po II wojnie światowej

Połączenia

Aktualne połączenia z Dworca Garbary oraz do Dworca Garbary można znaleźć na stronach PKP.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki