Fandom

Wszystko o Poznaniu

Posnania - Budujemy Miasto

5411stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Posnania - budujemy poznań.jpg
Posnania - okładka.jpg
Posnania - reklama.jpg
Posnania - budujemy poznań - premierowa rozgrywka.jpg

Premierowa partia gry

Quote3.png  Myślę, że będziemy się wygłupiać i dobrze bawić  Quote2.png
Ojciec Jan Góra

Gra planszowa wydana w 2011 roku przez Wydawnictwo Miejskie Posnania jako materiał promocyjny miasta.

Gra

Posnania - budujemy miasto zostałą wydana w kartonowym pudełku zawierającym instrukcję, rys historyczny rozbudowy miasta, dwie plansze, niezbędne do gry żetowny, karty, kostki i pionki graczy. Pudełko jest odrobinę zbyt duże, jednak elementy gry są wykonane na bardzo wysokim poziomie. Prawdziwą perełką są metalowe pionki przedstawiające postacie w jakie mogą wcielić się gracze.

Rozgrywka i cel gry

Gra jest przeznaczona dla od 2 do 4 graczy. Celem gry jest ufundowanie jak najwiekszej częsci Poznania. Miasto rozbudowuje się etapami, każdy z nich przedstawia kolejny okres rozwoju miasta. Gra kończy się w momencie budowy renesansowego Ratusza.

Gracze wcielają się w postacie Kupca, Rycerza, Księcia i Biskupa. Do każdej z postaci przypisane są unikatowe zachowania w przypadku wylosowania odpowiednich kart losu i architektury.

Rozgrywka przypomina popularne Monopoly. Jednak urozmaicone przez dodatkową planszę na której rozbudowywane jest miasto.

Opinie

Gra nie zyskała uznania pomiędzy fanami gier planszowych. Rozgrywka jest uważana za zbyt losową i mało skomplikowaną w stosunku do popularnych eurogier. Jednak rozgrywka zdaje się odpowiednia na rodzinny wieczór, czy niezobowiązująca partię z przyjaciółmi.

Za duży plus liczony jest walor edukacyjny gry oraz jakość wydania.

Promocja

W środę 14 grudnia 2011, punktualnie o 12, na dziedzińcu Muzeum Archeologicznego w szranki stanęli biskup - Ojciec Jan Góra, książę - prezydent Ryszard Grobelny, rycerz - policjant Zbigniew Paszkiewicz oraz kupiec. Rozgrywce towarzyszyła średniowieczna oprawa - stylizowane stroje prowadzących oraz muzyka stosowna do epoki. Rozgrywkę wygrał biskup, pozostali gracze zajęli ex equo drugie miejsce.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki