Fandom

Wszystko o Poznaniu

Posnania (rugby)

5411stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Posnania - Rugby.jpg
Posnania - rugby - sekcja młodzieżowa.jpg

Sekcja młodzieżowa

Sekcja rugby Posnanii zalicza się do najstarszych i nieprzerwanie działających w kraju. Powstała, jak wiele w tym okresie, w 1956 roku - w przeciwieństwie do innych, przetrwała najgorsze momenty i w 2006 r. będzie świętować okrągłą rocznicę, która przy klubach angielskich (Blackheat - 1863, Richmond - 1864, czyli ponad 140 lat) czy niemieckich (Hannover ’78 - 126 lat) wypada blado, ale w polskich realiach rugby powojennego jest godna szacunku.

Od początku poczynaniom prekursorów mało popularnej dyscypliny w grodzie Przemysława, towarzyszyła „Gazeta Poznańska”. Dzięki jej artykułom możemy odtworzyć dziś początki rugby w Posnanii, w które zaangażowani byli w pierwszym okresie istnienia Janusz Schepke i Jerzy Stam. Oni to, przy współpracy Jana Dziedzica z WSWF zorganizowali pierwszy kurs szkoleniowy dla ponad 70 młodzieńców marzących o innej niż wszystkie karierze sportowej.

Pierwsze treningi odbywały się na gościnnych boiskach AZS, Pocztowca, Grunwaldu, a w razie konieczności również nad Rusałką. Rugby w Posnanii od zarania związane było z pomocą i wsparciem pionu spółdzielczości, dzięki czemu już w lipcu 1956, na Stadionie im. 22 lipca, 15 tys. osób mogło oglądać pierwszy i zacięty pojedynek ze szczecińskimi Czarnymi, zakończony remisem 9:9.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki