Fandom

Wszystko o Poznaniu

Piotr Górny

5411stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

DonGURALesko (właśc. Piotr Górny, pseud. DGE, Gural, DJ Dziadzior, Giovani Dziadzia, Hardcorowy Papa) - raper i producent muzyczny. Działa na polskiej scenie muzycznej już od roku 1995. Jest członkiem takich składów, a raczej już nie istniejącymi, takie jak: Killaz Group (rok rozwiązania 2008), PDG Kartel i GTW, itp. Gural współpracował z takimi artystami, jak: Tede, Kasta, VNM, Wdowa, Brahu, Rafi, Shellerini, Pezet i inni. Twórczość Gurala zalicza się do stylu braggadacio, a w swoich tekstach wspomina o Bliskim Wschodzie.

Biografia

Rapować zaczął w roku 1995 w składzie Rapscalion X. W tym samym składzie byli: Kaczor (Dominik Kaczorowski), Kuk i Orzech. Później zmienili nazwę na Killaz Group. Cztery lata później ta oto ekipa nawiązała współpracę z Camey Składem i utworzyli płytę pt. „Robię swoje”. W 1998 Killaz Group z Guralem pod nakładem własnym wydali album pt. „Prawdziwość dla gry”. W 2002 roku wyszła pierwsza solowa płyta DGE, pt. „Opowieści z betonowego lasu”. W 2005 roku, wyszło drugie solo Donguralesko pt. „Drewnianej Małpy Rock”. W 2006 roku wyszła we współpracy z Matheo płyta pt. „Janczarskie opowieści”. W 2007 roku wyszedł drugi album Killaz Group pt. „Operacja Kocia Karma”.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki