Fandom

Wszystko o Poznaniu

Park Jana Pawła II

5425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
ParkJP.jpg
ParkJPII-2.jpg
ParkJPII-3.jpg

Stawek w środku parku z kaczkami

Plan-lądowiska-w-parku-jpII.jpg

Plan lądowiska śmigłowców centrum medycznego HCP

Park Jana Pawła II - część Łęgów Dębińskich wydzielona na Wildzie, pomiędzy ulicami Dolna Wilda, a Drogą Dębińską. Park doskonale nadaje się na spacer z psem, do organizowania imprez plenerowych, jazdy na rolkach, czy rowerze, biegania i rodzinnego wypoczynku.

Park powstał w 1970 r. Obecna nazwa upamiętnia postać papieża Jana Pawła II, a dokładniej jego wizytę w Poznaniu w dniu 20 czerwca 1983 r. Wtedy to na terenie dzisiejszego parku papież odprawił mszę dla około miliona przybyłych uczestników, co było największym zgromadzeniem osób w historii miasta. Dokonano wtedy beatyfikacji siostry Urszuli Ledóchowskiej, związanej z Wielkopolską i Poznaniem. Była to również pierwsza tego rodzaju ceremonia na ziemiach polskich.

Na terenie parku znajdują się:

Park jest dogodnym miejscem wiosennych i letnich imprez rodzinnych. Odbywają się w nim obchody Dni Pyrlandii.

W 2008 r. został gruntownie zmodernizowany. Obecnie jest to czysty, zadbany i oświetlony park.

W 2012 r. prezydent Grobelny zatwierdził plan budowy lądowiska śmigłowców Centrum Medycznego HCP w północnej części parku.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki