FANDOM

Kupiec Poznanski

Kupiec Poznański - widok od strony parceli Bąkowskiego

52° 24.334' N 16° 55.899' E

Dbcorner

wizualizacja DB Corner

Odfrontu bakowskiego

budka z kurczakiem i inne stragany przy kupcu

Za budka bakowskiego

z tyłu za budką z kurczakami stoi WC i nieużywane „szczęki”

Na narożniku placu Wiosny Ludów i Podgórnej znajduje się niewielka działka należąca do Dariusza Bąkowskiego. Podczas powstawania Kupca Poznańskiego nie zgodził się on na wykupienie tej działki (obecnie budynek kupca otaczający działkę z dwóch stron, wykończono w ten sposób, ze przylegające do parceli ściany są ślepe i nieotynkowane. Następnie wniósł on oskarżenie do prokuratury przeciw prezydentom Poznania Wojciechowi Szczęsnemu Kaczmarkowi oraz Ryszardowi Grobelnemu obwiniając ich o narażenie miasta na straty podczas budowy Kupca (sąd uwolnił ich od zarzutów). Dariusz Bąkowski protestował również przeciwko budowie odcinka trasy tramwajowej na Rataje na ul. Podgórnej argumentując, że uniemożliwi to podłączenie mediów do planowanej przez niego inwestycji – kamienicy.

Od około 10 lat na parceli stoi budka z kurczakami, na tyłach zgratowane są stare szczęki (budki blaszane do handlu) oraz stoi masywny bilboard. Jest to też rodzaj palarni np dla pracowników biur w Kupcu.

DB Corner

W marcu 2011 r. Bąkowski dostał pozwolenie na budowę. Projekt swój nazwał „DB Corner”. Ma to być biurowiec wysokości Kupca.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki