FANDOM

Panta Rei.jpg

52° 24.086' N 16° 57.187' E

Masa 2008 small 302.jpg
Masa 2008 small 223.jpg
Masa 2008 small 007.jpg
2008.01.19 rzeka Główna04:35

2008.01.19 rzeka Główna

Akademicki klub kajakowy Panta Rei

Historia klubu

Panta Rei jest klubem, który zaistniał w Poznaniu niejako dwa razy, przy dwóch różnych okazjach. W roku 1975 grupa studentów Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Poznańskiej założyła klub pod nazwą Akademicki Klub Kajakowy PANTA REI przy Politechnice Poznańskiej. Jego prezesem został Ryszard Dembiński. Przez lata klub organizował wiele spływów na rzekach nizinnych, powiększając jednocześnie ilość sprzętu klubowego. W 1978 roku zorganizowana została pierwsza wyprawa zagraniczna - 30 dniowy spływ na wodach morza Egipskiego.

Dzięki nowo nabytym kajakom jednoosobowym od roku 1980 spływy organizowane były także na rzekach górskich. W tym czasie klub zaczął też organizować coroczne spływy letnie (również dla osób z poza klubu). Z czasem liczba spływów górskich była coraz większa, a od 1985 do regularnie organizowanych doszły majowe spływy na rzekach górskich i nizinnych o charakterze górskim.

Z powodu coraz mniejszej liczby nowych członków w 1998 klub zawiesił działalność, a jego członkowie kontynuowali swoją przygodę z kajakami we własnym zakresie na sprzęcie prywatnym.

Po siedmiu latach, w roku 2005, grupa studentów przy współpracy z byłymi członkami klubu zdecydowała się na reaktywację klubu. Powstał nowy zarząd, a prezesem klubu został Jacek „Krecias” Koter. Od tego czasu klub dbał o regularną rekrutację nowych członków z pośród studentów poznańskich uczelni, stale powiększając swój skład.

Aktualna działalność

Klub pływa cały rok, w wakacyjnych miesiącach organizowane są spływy kajakowe dla studentów (niekoniecznie zrzeszonych w klubie).

Co roku organizowana też jest impreza dla Poznaniaków mająca na celu promowanie Warty i aktywnego wypoczynku w Poznaniu - kajakowa masa krytyczna.

Klub ma otwarty charakter i chętnie przyjmuje nowych członków w swe szeregi. Przyjaźni klubowicze pozwalają wszystkim miłośnikom aktywnego wypoczynku odnaleźć miejsce dla siebie wśród kajakowej braci. Liczne spływy sprzyjają integracji, a pływać można zarówno wypoczynkowo na rzekach nizinnych jak i dla ambitniejszych - na rzekach górskich.

Siedziba klubu

Politechnika Poznańska
DS 2, sala 013 (piwnica) Al. Jana Pawła II 26
60-956 Poznań

Klub organizuje cotygodniowe spotkania w czwartki o godzinie 20:00.

Strona klubu: http://www.pantarei.org.pl/

Kuknij tyż na...

Losowa wiki