FANDOM

52° 23.005' N 16° 50.033' E

Pętla Junikowo - pętla tramwajowa otwarta 15 kwietnia 1950 r. jako zakończenie budowanej etapami trasy na Junikowo. Na nową petlę skierowano wówczas „trzynastkę”, która od 21 grudnia 1949 r. tymczasowo kończyła swój bieg na przystanku przy ulicy Junikowskiej.

Historia

W latach 2012-2013 przeprowadzono generalny remont pętli oraz torowiska na ulicy Grunwaldzkiej na odcinku od Smoluchowskiego w związku z Euro 2012. Od 1 września 2013 r. pętla Junikowo jest już dworcem obsługującym zarówno komunikację tramwajową, jak i autobusową[1].

Jak zapowiadało ZTM w roku 2012 po remoncie pętli wszystkie linie tramwajowe miały dojeżdżać do dworca na Junikowie, a pętla Budziszyńska miała zostać zlikwidowana. W chwili obecnej ZTM utrzymuje, że sytuacja ta nastąpi dopiero 1 stycznia 2015 r.

Pętla autobusowa

Na pętlę dojeżdżają autobusy linii 77 oraz 716.

Pętla tramwajowa

Na pętlę tramwajową w dniach roboczych dojeżdżają tramwaje linii 1 oraz 13. W soboty i niedziele dojeżdża tu również tramwaj linii nr 6.

Źródła

  1. gloswielkopolski.pl - 1 września Grunwaldzka i trasa PST do Dworca Zachodniego otwarte dla tramwajów!