Fandom

Wszystko o Poznaniu

Ostrów Tumski

5410stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zajta jest nie akuratna, fest ma być!

Artykuł jest istotny, ale brakuje mu podstawowych treści. Rozwiń opisy lub wgraj dodatkowe ilustracje.
Jeżeli masz pomysł, dodaj nową sekcję.

Widok na Ostrow Tumski od wschodu 1924.jpg

Ostrów Tumski od strony wschodniej (rok 1924)

52° 24.674' N 16° 56.886' E

Ostrów Tumski lata 60te.jpg

Ostrów Tumski wraz z mostem Cybińskim na fotografii lotniczej z połowy lat 60.

Ostrów Tumski z lotu ptaka.jpg

Ostrów Tumski współcześnie

Ostrów Tumski 68r Z Wieczorek 33x27 (1024 x 768).jpg

Pędzlem Z. Wieczorka

Na oddzielonym widłami Warty i Cybiny, pełnym zieleni Ostrowie Tumskim - w miejscu, gdzie rozpoczęła się historia Polski - czas płynie własną, niespieszną miarą. Dawna wyspa katedralna jest jedną z bardziej urokliwych części Poznania: z dominującą nad całością katedrą, niedużym i zgrabnym kościołem Najświętszej Marii Panny, brukowanymi ulicami biegnącymi po narysie dawnych wałów obronnych i stojącymi w ogrodach zabytkowymi domostwami kanoników katedralnych.

W ponadtysiącletnie dzieje Ostrowa Tumskiego wpisane są najważniejsze momenty historii Polski, stał się on „relikwiarzem” pamiątek narodowych. Ale jednocześnie każde z miejsc, które warto tutaj zobaczyć, świadczy o formacie i talentach sławnych poznańskich biskupów, bez których działalności Poznań byłby inny. Warto poddać się nieco niewspółczesnej atmosferze Ostrowa Tumskiego i po zwiedzeniu najważniejszych zabytków zapuścić się w ciche i pełne uroku (szczególnie w porze kwitnienia drzew) boczne uliczki.

Warto zobaczyć

Kuknij tyż na...

Losowa wiki