Fandom

Wszystko o Poznaniu

Obchody Świętego Marcina

5389stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Swięty Marcin 6.png
Swięty Marcin 1.png
Swięty Marcin 10.png

Od 1994 roku Zamek - nawiązując do starej tradycji ulicznych zabaw i festynów, którym patronowali rozmaici święci: opiekunowie miast, ulic i cechów - wyprawia ulicy Święty Marcin imieniny. Momentem kulminacyjnym Imienin jest zawsze świętomarciński korowód. 11 listopada po sumie odpustowej odprawianej w kościele pw. św. Marcina wyrusza barwny pochód z naszym Patronem na czele. Święty w stroju rzymskiego legionisty przemierza konno całą ulicę Święty Marcin, przyjeżdża na plac przed Zamkiem, gdzie z rąk prezydenta otrzymuje klucz do bram miasta. Ten moment jest sygnałem do rozpoczęcia wspólnej zabawy. Na imieninowych gości czekają w Zamku wystawy (często dotyczące historii i ulicy, i miasta), koncerty, filmy, spektakle teatralne. Przed Zamkiem natomiast każdego roku ustawiona jest scena, którą we władanie biorą artyści, muzycy i aktorzy. Tutaj także przez całą imprezę trwa kiermasz, na którym nie brakuje ani rogali, ani świętomarcińskiego wina. Kiedy zabawa sięga zenitu przed Zamkiem wybuchają fajerwerki.

Tysiące uczestników "Dni Świętomarcińskich" świadczą i o sympatii, jaką poznaniacy darzą główną ulicę swojego miasta i tym, że impreza na trwałe wrosła w poznański kalendarz i wreszcie dowodzą, że śwętomarcińska tradycja jest w Poznaniu wciąż żywa.

Do jednych z największych atrakcji święta ulicy należą rogale marcińskie - pyszne rogale z ciasta półfrancuskiego wypełnione nadzieniem z białego maku.

Galeria

Kuknij tyż na...

Losowa wiki