FANDOM

Muzeum Uzbrojenia
Muzeum Uzbrojenia.jpg
Rok założenia: 1965
Otwarte: Dni powszednie:
9-16

Niedziele i święta:
10-16

Wstęp wolny: Piątki

52° 25.210' N 16° 55.956' E

Muzeum Uzbrojenia - muzeum wojskowe zlokalizowane w parku Cytadela zajmującym pozostałości Fortu Winiary, oddział Wielkopolskiego Muzeum Walk Niepodległościowych przy alei Armii Poznań.

Historia

Muzeum zlokalizowane jest w pozostałościach Fortu Winiary z XIX wieku, wchodzącego w skład umocnień Twierdzy Poznań, zniszczonego częściowo w 1945 r. w czasie zdobywania miasta przez oddziały Armii Czerwonej i mieszkańców miasta. Placówka została założona w latach 60. XX wieku w dawnym laboratorium artyleryjskim (Spezial-Kriegs-Laboratorium) i nosiła kolejno nazwy: od 1967 roku Muzeum Wyzwolenia Miasta Poznania, od 1991 r. – Muzeum Cytadeli Poznańskiej. Od roku 1998 działa jako Muzeum Uzbrojenia.

Zbiory

Muzeum w swoich zbiorach posiada oprócz ikonografii, fotografii i militariów także dużą kolekcję sprzętu wojskowego. W zbiorach znajdują się czołgi, samochody, samoloty, śmigłowce, haubice i armaty, będące także na wyposażeniu Wojska Polskiego (głównie z okresu Zimnej Wojny). Część ekspozycji zajmuje wystawa poświęcona Cytadelowcom.

Galeria

Kuknij tyż na...

Losowa wiki