FANDOM

MPK Poznań Tramwaj.Konstal 102Na Tram nr 40, Linia 1, Poznan May 1991 - Flickr - sludgegulper

Tramwaj 102Na #46 na „jedynce” w maju 1991

Beijens 806

Linia tramwajowa nr 1 - linia tramwajowa kursująca na trasie Junikowo-Franowo.

Historia

Trasa na Franowo

W związku z budową trasy na Franowo 13 czerwca 2011 roku trasa linii nr 1 została skrócona do Junikowo - Kórnicka[1]. Po „przetablicowaniu” tramwaje kontynuowały jazdę jako linia nr 17 w kierunku pętli na Ogrodach.

Zawieszenie kursów

Od 5 listopada 2011 r. kursowanie linii tramwajowej nr 1 zostało zawieszone ze względu na remont torowiska od ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego do pętli Junikowo. Na odcinku od ulicy Kórnickiej do skrzyżowania Głogowska / Hetmańska „jedynka” została zastąpiona przez linię nr 17.

Do ulicy Węgorka

Wznowienie kursów nastąpiło 9 czerwca 2012 roku, mimo nieoddania do użytku Trasy na Franowo[2]. Trasa „jedynki” została jednak skrócona do ul. Węgorka. Z uwagi na prowadzone prace na ulicy Grunwaldzkiej dojazd do pętli Budziszyńska odbywał się bez udziału pasażerów[3].

Na Franowo

3 września 2012 linię skierowano na Franowo nowoczesną trasą.

Wiadukt na ulicy Grunwaldzkiej

Z dniem 5 listopada 2012, w związku z kolejnym etapem budowy wiaduktu na skrzyżowaniu ulicy Grunwaldzkiej, Smoluchowskiego i Jawornickiej, zawieszono kursy tramwajów linii nr 1 (jej funkcję przejęła linia nr 6)[4].

Powrót na Junikowo

1 września 2013 została otwarta trasa tramwajowa na Junikowo. Lina nr 1 wróciła więc na swoją stałą trasę Junikowo-Franowo.

Źródło

  1. Budowa trasy tramwajowej na Franowo
  2. Na Franowo musimy poczekać. W sobotę bimby pojadą górnym tarasem Rataj
  3. Zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych w okresie od 6 do 9 czerwca 2012 - otwarcie dla ruchu Górnego Tarasu Rataj
  4. Zmiany w układzie linii tramwajowych od 5 listopada 2012 roku. Budowa wiaduktu na skrzyżowaniu ulicy Grunwaldzkiej, Smoluchowskiego i Jawornickiej.