FANDOM

Kino Muza - logo.jpg

52° 24.376' N 16° 55.607' E

Muza1.jpg

Kino Muza – mieszczące się przy ul. Św. Marcin kino działające od 1908 roku. Jest drugim najstarszym, działającym nieprzerwanie kinem w Polsce (starsze jest tylko kino „Pionier” w Szczecinie).

Muza jest jednym z poznańskich kin studyjnych, które zachowało wygląd i repertuar kina z tradycjami. Kino Muza oferuje swoim widzom bogaty program art-housowy, organizuje wiele przeglądów filmowych i festiwali, gromadzi widzów podczas cykli skierowanych do studentów (DKF Kamera, Nieprzyzwoicie Tanie Czwartki), kobiet (Babska Muza), rodzin (Poranki Rodzinne, Z dzieckiem w kinie).

Historia

Kino w tej lokalizacji zostało otwarte pod nazwą „Theater Apollo”. W 1910 roku przybrało nazwę „Colosseum”, w 1934 r. „Europa”, 1935 r. „Świt”, w 1940 r. „Zentral Lichtspiele”, w 1945 r. „Wolność” i od lat 50. „Muza”.

Współczesność

W roku 2007 kino było zarządzane przez firmę Gutek Film zajmującą się dystrybucją filmów. Od 1 lutego 2008 r. Muza jest prowadzona przez Estradę Poznańską, która jest jednostką samorządową.

W 2008 roku kino obchodziło jubileusz 100-lecia działalności wyjątkowym przeglądem: pokazano 100 filmów przez ostatnich 100 dni w roku. W roku 2009 kino wznowiło nośny przed laty cykl seansów pod nazwą Konfrontacje.

W kinie Muza realizowany jest program Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej. Kino należy do Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych oraz Europa Cinemas.

Linki

Kuknij tyż na...

Losowa wiki