Fandom

Wszystko o Poznaniu

Kabaret Pod Spodem

5425stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Podspodem.jpg
Fragment programu "Chirurgia zakaźna" - Opole 198414:01

Fragment programu "Chirurgia zakaźna" - Opole 1984

Fragment programu „Chirurgia zakaźna” - Opole 1984

Quote3.png  – Aaa, to jest ten, co ma wszystko w dupie?
– Z tym jest gorzej – on ma wszystko w pamięci.
  Quote2.png
„Chirurgia zakaźna”, sezon 1983/84
Quote3.png  Kiedyś normą był ogół, a nie margines.  Quote2.png
Chirurgia zakaźna, sezon 1983/84
Quote3.png  – A jakbyś gdzieś tam znalazł sto złotych, to przynieś do nas.
– A my dołożymy sto osiem i będziemy mieli na dezynfekcję.
  Quote2.png
Chirurgia zakaźna, sezon 1983/84
Quote3.png  – Ja to bym mu kazał zjeść te wszystkie nadwyżki ziemniaków.
– A tak to znowu będziemy musieli je wypić.
  Quote2.png
Chirurgia zakaźna, sezon 1983/84

Kabaret Pod Spodem - założony w 1979 roku w, dziś już nieistniejącej, Piwnicy Artystycznej „Browar” w Poznaniu. Opiekunem artystycznym został, znany z Kabaretu Tey, Krzysztof Jaślar. W składzie kabaretu na samym początku jego działalności znaleźli się Jacek Baszkiewicz, Darek Bogacki, Andrzej Czerski, Maciej Nowak i Marek Szpendowski, wsparci przez aktorów Teatru Nowego Michała Grudzińskiego i Lecha Łotockiego.

Stan wojenny

Grudzień roku 1981 zakończył „karnawał Solidarności”. Kabaret „Pod Spodem” zawiesił swoją działalność aż do zakończenia stanu wojennego, powracając na sceny w zmienionym składzie i rozpoczynając blisko dziesięcioletnią współpracę z Bohdanem Smoleniem. Z tego okresu pochodzą programy:

Oraz programy dla dzieci

  • 6 dni z życia kolonisty
  • Osmolone nosy

Radio

Równolegle z aktywnością estradową, Kabaret Pod Spodem, od 1983 roku, przez ponad 20 lat, współpracował z kilkoma programami satyrycznymi, które były emitowane w III Programie Polskiego Radia. Andrzej Czerski, jako autor, a reszta kabaretu, jako niezastąpieni wykonawcy, z powodzeniem realizowali setki „Psychologów dyżurnych” i „Audiencji u Klipca III”, a wylansowane dzięki „Trójce” piosenki, cieszą się do dziś niesłabnącym powodzeniem.

Osiągnięcia

W trakcie, przeszło dwudziestopięcioletniej aktywności kabaret występował w Europie, Ameryce i Australii, jak też przemierzył całą Polskę, goszcząc na licznych przeglądach i festiwalach. Miał zaszczyt współpracować dłużej, z tak wspaniałymi artystami, jak: Krystyna Sienkiewicz, Barbara Wrzesińska, Felicjan Andrzejczak, Krzysztof Daukszewicz, Jan Kaczmarek, Stanisław Tutaj i Andrzej Zaorski.

Współcześnie

Kabaret występuje obecnie w składzie: Beata Noszczyńska, Aleksander Maria Gołębiowski, Andrzej Czerski, Krzysztof Gruszka.

Linki

Kuknij tyż na...

Losowa wiki