Fandom

Wszystko o Poznaniu

Jerzy Waldorff

5411stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Quote3.png  Muzyka łagodzi obyczaje.  Quote2.png
Tytuł felietonów Waldorffa
i zarazem jego ulubione powiedzenie

Jerzy Waldorf-Preyss h. Nabram - polski pisarz, publicysta, krytyk muzyczny i działacz społeczny. Popularyzator kultury muzycznej na łamach prasy, w radiu i telewizji. Barwna postać PRL-u, wybijająca się zachowaniem i językiem.

W 1974 r. Waldorff założył Społeczny Komitet Opieki na rzecz Ochrony Starych Powązek. Z jego inicjatywy corocznie odbywa się tam 1 listopada kwesta na ten cel, prowadzona przez znane osobistości kultury i mediów.

Zmarł 29 grudnia 1999 r. w Warszawie. Został pochowany na Cmentarzu Powązkowskim.

Związki z Poznaniem i Wielkopolską

Niedługo po urodzeniu się Jerzego, Preyssowie wyjechali do rodzinnej miejscowości Kościelna Wieś na Kujawach. Po sprzedaży majątku zamieszkali w małym dworku, w Rękawczynie w Wielkopolsce.

Po zdaniu matury w Gimnazjum im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu (wcześniej uczył się także w Gimnazjum w Trzemesznie i Gimnazjum św. Marii Magdaleny w Poznaniu) studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Poznańskiego i w Konserwatorium Muzycznym w Poznaniu.

Upamiętnienia

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Jerzy Waldorff

  • PUZON

    • Pisząc o wspaniałym Jerzym Waldorffie, nie sposób pominąć Jego ukochanego jamnika, wabiącego s...

Kuknij tyż na...

Losowa wiki