FANDOM

Janina „Nina” Nowowiejska - radna Miasta Poznania, prezes Towarzystwa im. Feliksa Nowowiejskiego.

Jej ojciec, z wykształcenia towaroznawca, został rozstrzelany przez hitlerowców 1 sierpnia 1943 r. w Warszawie za działalność konspiracyjną. Matka, wieloletnia sportsmenka Warty Poznań, wraz z dwoma siostrami były wybitnymi lekkoatletkami Poznania. Po ukończeniu kariery sportowej, matka przez wiele lat pracowała jako pracownik umysłowy w Urzędzie Miejskim oraz Urzędach Dzielnicowych w Poznaniu.

Janina Nowowiejska ukończyła Liceum Sióstr Urszulanek w Poznaniu, a następnie Wydział Prawa Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. Odbyła aplikację radcowską i uzyskała wpis na listę radców prawnych.

Od 1969 r. wykonywała zawód radcy prawnego, m. in. przez 11 lat była radcą prawnym GEOPOZ-u (wówczas Przedsiębiorstwa Geodezyjno-Kartograficznego). W latach późniejszych pracowała również jako radca prawny w spółkach prawa handlowego w Poznaniu.

W 1970 r. wyszła za mąż, za Jana Bogusława Nowowiejskiego - pianistę, organistę i klawesynistę; najmłodszego syna kompozytora Feliksa Nowowiejskiego.

Ma dwoje dorosłych dzieci. Syn Aleksander jest magistrem geografii, absolwentem UAM. Córka Bogna, magister sztuki, jest absolwentką Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie organów gdzie obecnie studiuje też klawesyn. Ukończyła także podyplomowe studia dziennikarskie na UAM.

Janina Nowowiejska od 1996 r. kierowała Towarzystwem im. F. Nowowiejskiego w Poznaniu, początkowo jako wiceprezes, a następnie, od 2000 r., jako prezes zarządu. Organizowała koncerty, festiwale i międzynarodowe konkursy. To, dzięki jej staraniom, powstał Salon Muzyczny - muzeum w domu Nowowiejskiego. Była również członkiem Towarzystwa Miłośników Miasta Poznania oraz Towarzystwa Przyjaciół Sołacza.

Była radną od 2002 roku. Walczyła m.in. o pozyskanie terenów pod budowę Auli Nova Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego.

Źródła

Kuknij tyż na...

Losowa wiki