FANDOM

Potato.jpg

Co za gemela! Trza to ruk cuk porychtować!

Artykuł nie ma poprawnego formatowania treści, prawdopodobnie brakuje wielu linków i poprawnego podziału na sekcje. Popraw go, żeby inni mogli łatwo z niego korzystać.

Arena.jpg

Hala widowiskowa Arena

52° 23.864' N 16° 53.521' E

Arena01.jpg
Arena02.jpg
Arena03.jpg
Arena04.jpg

Hala Widowiskowo-Sportowa Arena - położona w pobliżu centrum Poznania, w pięknej scenerii parkowej, bliskim sąsiedztwie pływalni letniej, kortów tenisowych i torów łuczniczych stanowi charakterystyczny obraz znany wszystkim poznaniakom. Jej pofalowany dach, kształtem przypominający czaszę parasola, o powierzchni ponad 6 000 m² i kryty aluminiową blachą barwioną na kolor złocisty na dobre wpisał się już w pejzaż miasta. To miejsce spotkań poznaniaków i gości na imprezach estradowych, sportowych, imprezach dla dzieci, festynach rekreacyjnych i imprezach integracyjnych.

We wnętrzu hali znajduje się widownia z miejscami siedzącymi dla ponad 4 000 osób. Dodatkowo na parkiecie można dostawić 1500 krzeseł. Pod trybunami znajdują się bufet, kawiarnia, szatnie i garderoby, sauna, sala do rozgrzewki i zaplecze sanitarne.

Na parkiecie o średnicy 45,5 m i powierzchni 1 625 m² rozgrywane mogą być mecze siatkówki, koszykówki, piłki ręcznej, halowej piłki nożnej oraz mecze bokserskie. To tutaj organizowane były Mistrzostwa Świata w Kręglarstwie, Mistrzostwa Europy w Szermierce, Mistrzostwa Polski w Taekwondo.

Historia

Arena została oddana do użytku 28 czerwca 1974 r.[1]

Dane techniczne

  • kubatura obiektu: 114 284 m³
  • kubatura widowni z areną: 87 262 m³
  • powierzchnia zabudowy: 7 780 m²
  • powierzchnia użytkowa: 13 500 m²
  • powierzchnia widowni: 1 791 m²
  • powierzchnia widowni bez loży honorowej i prasowej: 1 625 m²
  • średnica: 100 m
  • powierzchnia kopuły: 6200 m²
  • wysokość kopuły: 28 m

Upamiętnienia

Arena pojawiła się na datowniku okolicznościowym wydanym 6 września 2009 r. w związku z Mistrzostwami Europy w koszykówce mężczyzn „EuroBasket 2009”[2].

Źródła

  1. Hala Widowiskowo-Sportowa Arena w: „Kronika Miasta Poznania” nr 2/1976, Poznań, Wydawnictwo Miejskie, 1976.
  2. Obiekty widowiskowo-sportowe w: Bogdan Michalak, „Poznań na znakach pocztowych”, s. 121, Poznań, Wydawnictwo Miejskie Posnania, 2013, ISBN 978-83-7768-077-3.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki