Fandom

Wszystko o Poznaniu

Hala Betonowa

5411stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Park Wilsona AWF.jpg
Fotopolska 492672.jpg

Hala Betonowa (inaczej pawilon wystawowy „Betonhaus”) - została zbudowana w 1911 r. przy okazji Wschodnioniemieckiej Wystawy Przemysłu, Rzemiosła i Rolnictwa na terenie parku Wilsona.

Zaprojektowali ją Kloth i Schneider. W hali (o pow. 1.000 m²) urządzono wystawę  myśliwską. Poznaniacy zobaczyli poroża, wypchane skóry zwierząt ustrzelonych przez cesarza Fryderyka Wilhelma („kajzera Wilusia”), a w restauracji obok mogli spróbować dziczyzny. Na zewnątrz można było sprawdzić swoje umiejętności strzeleckie.

Po I wojnie światowej w budynku powstała Katedra Higieny Szkolnej i Teorii Wychowania Fizycznego Wszechnicy Piastowskiej, a później mieściły się tutaj kolejne uczelnie, z których w 1973 r. utworzono Akademię Wychowania Fizycznego. AWF dostała obiekt za darmo. Sprzedano go za 6 milionów złotych - miało tam powstać „Muzeum Przyrodnicze”. Aktualnie właściciel chce z Hali Betonowej utworzyć obiekt konferencyjno-restauracyjny z możliwością organizowania wystaw, a także rozważa urządzenie tutaj hotelu.

Pawilon został wpisany do rejestru zabytków pod nr 320 od dnia 17 września 1991 roku.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki