Fandom

Wszystko o Poznaniu

Festiwal Nostalgia

5411stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Festiwal NOSTALGIA jest projektem muzycznym organizowanym przez Fundację Malta, w którym przeszłość łączy się z przyszłością w czasie teraźniejszym. To muzyka, która czerpie z korzeni narodowych (m.in. Armenia, Estonia, Ukraina) oraz klasyków ( Jan Sebastian Bach), ale która jednocześnie otwiera się na to co nowe, co współczesne. To muzyka przeszłości, którą reinterpretują najlepsi współcześni twórcy i wykonawcy m.in.: Tigran Mansurian, Kim Kashkashian, czy Eleni Karaindrou (w roku 2007); Valentin Silvestrov, The Hilliard Ensamble, David Cordier, Piotr Prochera, Simon Jaunin, czy Agata Zubel (w roku 2009) oraz The Hilliard Ensamble, Monika Mauch i Muriel Cantoreggi (2010). NOSTALGIA miała swoją pierwszą odsłonę w 2007 roku, drugą w 2009 a trzecią w 2010. Zainteresowanie słuchaczy i widzów było dla organizatorów przyczynkiem, aby biennale przeobrazić w festiwal. Tak oto NOSTALGIA staje się corocznym wydarzeniem, którego formuła polega na cyklu dwuletnim: dryfowaniu między dwoma rodzajami formy pamięci: milczeniem (jednodniowa edycja 2010) oraz ciszą (edycja 2011). Organizatorzy chcą jednak, aby festiwal odzwierciedlał swą formą także szepty i krzyki pamięci. NOSTALGIA to powrót do przeszłości – twórcze przywołanie pamięci, dziedzictwa i sztuki, ale też kreowanie przyszłości – tworzenie sztuki, dziedzictwa i tego, co warto zapamiętać.

Bibliografia i linki:

Kuknij tyż na...

Losowa wiki