FANDOM

Andrzej Wituski
Andrzej-wituski,pic1,1200,47077,61338,show2
Data urodzenia:23 lutego 1932
Miejsce urodzenia:Poznań
Prezydent Miasta Poznania
Poprzednik:Stanisław Piotrowicz
Następca:Wojciech Szczęsny Kaczmarek
Quote3  Malta i szybki tramwaj to były wielkie samowole budowlane. Hasło "metro w Poznaniu" drażniło Warszawę. Stolica nie miała jeszcze przesądzonej decyzji o budowie, a tu Poznań miał zacząć swoją?! A projekt szybkiego tramwaju autorstwa inżyniera Zygmunta Nowaka był fascynujący. Znakomity.  Quote2
Andrzej Wituski

Andrzej Wituski (ur. 23 lutego 1932 w Poznaniu) – poznański działacz społeczny i kulturalny, specjalista ds. produkcji wędlin, bankowiec i miłośnik muzyki. Absolwent VI LO im. I.J. Paderewskiego i Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Poznaniu. Prezydent Poznania w latach 1982-1990. Podczas jego kadencji rozpoczęto budowę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, odrestaurowano Palmiarnię oraz zagospodarowano tereny na Malcie, co pozwoliło w roku 1990 zorganizować w Poznaniu po raz pierwszy Mistrzostwa Świata w Kajakarstwie.

W latach 70 XX wieku jako wiceprzewodniczący Miejskiej Rady Narodowej, Wituski przywrócił jarmarki świętojańskie, organizowane na Starym Rynku widowiska światło-dźwięk, Biennale Sztuki dla Dziecka i wiele innych.

Mimo kryzysu gospodarczego w latach 80 XX wieku za jego rządów nastąpił znaczny rozwój budownictwa komunalnego i mieszkaniowego. Wybudowano w tym okresie m.in. linię tramwajową przez Górny Taras Rataj oraz osiedla mieszkaniowe na wschodnim Piątkowie i Ratajach.

W roku 2007 Andrzej Wituski otrzymał Statuetkę Giganta, przyznawaną przez "Gazetę" za poznański styl pracy.

Wituskiemu nie udało się przyznać tytułu Honorowego Obywatela Miasta. Podczas ostatniej takiej próby w roku 2011 sprzeciwili się temu radni PiS.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki