FANDOM

Akademia Wychowania Fizycznego

Akademia Wychowania Fizycznego

52° 23.936' N 16° 55.989' E

AWF Poznań

Obecna siedziba AWF

Nowy gmach AWF

Nowy gmach AWF

Stadion AWF

Stadion AWF

Budynki AWF

Budynki AWF

Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu (w skrócie AWF) – państwowa szkoła wyższa w Poznaniu kształcąca na potrzeby wychowania fizycznego i zdrowotnego oraz rehabilitacji, a także sportu wyczynowego, turystyki i rekreacji. Siedziba uczelni mieści się przy ul. Królowej Jadwigi 27/39 w Poznaniu. W roku 2011 na uczelni studiowało ok. 4500 studentów na 4 kierunkach.

Historia

Historia uczelni sięga roku 1919, kiedy to powstała Katedry Higieny Szkolnej i Wychowania Fizycznego wchodząca w skład Wydziału Filozoficznego Wszechnicy Piastowskiej, późniejszego Uniwersytetu Poznańskiego oraz dorobku Studium Wychowania Fizycznego tego wydziału. W dniu 1 lipca 1950, rozporządzeniem Rady Ministrów, Studium Wychowania Fizycznego zostało przekształcone w Wyższą Szkołę Wychowania Fizycznego. Aktualna nazwa uczelni - Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu została nadana na początku roku 1973.

Z dniem 30 października 1981 roku akademia otrzymała imię Eugeniusza Piaseckiego - twórcy i pierwszego kierownika Katedry Higieny Szkolnej i Wychowania Fizycznego Wszechnicy Piastowskiej.

Wydziały i kierunki kształcenia

Uczelnia kształci studentów na czterech kierunkach w ramach dwóch wydziałów miejscowych oraz jednego zamiejscowego (mieszczącego się w Gorzowie Wielkopolskim).

  • Wydział Wychowania Fizycznego
    • Wychowanie fizyczne
    • Fizjoterapia
    • Sport
  • Wydział Turystyki i Rekreacji
    • Turystyka i Rekreacja
  • Zamiejscowy Wydział Kultury Fizycznej w Gorzowie Wielkopolskim
    • Wychowanie fizyczne
    • Turystyka i Rekreacja
    • Fizjoterapia

Dodatkowe ośrodki szkoleniowe Akademii Wychowania Fizycznego znajdują się w Chycinie (woj. lubuskie) oraz w Ustroniu Morskim (woj. zachodniopomorskie).

Akademia Wychowania Fizycznego posiada własną bibliotekę.

Information icon Dowiedz się więcej w: Biblioteka AWF

Linki zewnętrzne