FANDOM

80 lat komunikacji miejskiej w Poznaniu
80 lat komunikacji miejskiej w Poznaniu.jpg
Jerzy Marchwicki, Leszek Cholewa, Aleksander Melcer, Henryk Nowaczyk, „80 lat komunikacji miejskiej w Poznaniu”, Poznań, MPK Poznań, 1960.

80 lat komunikacji miejskiej w Poznaniu - jubileuszowe wydawnictwo przygotowane przez poznańskie MPK w 1960 roku. Jest to druga tego typu publikacja. Pierwszy zarys historii opracowano w roku 1948 z okazji 50-lecia uruchomienia pierwszego tramwaju elektrycznego. Wydanie z roku 1960 zostało poprawione, uzupełnione i rozszerzone. W obu wydawnictwach informacje dotyczące okresu przedwojennego były skąpe, bowiem okupant wchodząc do Poznania częściowo zniszczył, częściowo zaś zrabował istniejące stare dokumenty archiwalne i fotografie, które z pietyzmem gromadziło poznańskie przedsiębiorstwo komunikacyjne. W związku z tym wiele wiadomości zwłaszcza z okresu powstawania kolei elektrycznej zebrano ze wspomnień najstarszych pracowników, pamiętających jeszcze czasy sprzed pół wieku. W książeczce oprócz kalendarium rozwoju komunikacji w Poznaniu zawarto również rozdziały dotyczące urządzeń technicznych, budynków i personelu. Nieliczne fotografie nie są wysokiej jakości jednak do książki dołączono zestaw map prezentujących rozwój sieci komunikacyjnej.

Kuknij tyż na...

Losowa wiki